اگر شما هم صاحب یک برند و یا هر کسب و کاری هستید، برای پیشرفت در زمینه کاری نیاز به مراجعه به آژانس های ارتباطات خلاق پیدا میکنید.
امروزه با توجه به رقابت بالا در زمینه تبلیغات مشاغل، تنها در صورتی میتوانید کسب و کارتان را به یک برند مطرح تبدیل کنید که از متخصصان کار بلد در زمینه خلاقیت در تبلیغات کمک بگیرید.
آژانس های ارتباطات خلاق در این زمینه میتوانند به شما کمک کنند؛ اما اگر برای شما هم این سوال ایجاد شده که این آژانسها در چه زمینهای کار میکنند و چه خدماتی را ارائه میدهند پیشنهاد میکنم در این مقاله با ما همراه باشید.
آژانس ارتباطات خلاق به مجموعهای گفته میشود که با به کارگیری خلاقیت و ایدهپردازی با هدف توسعه کسب و کارها و تبدیل آن به یک برند متمایز از سایر رقبا فعالیت میکند.
متخصصان فعال در آژانسهای خلاقیت با به کار گیری طرحهای تبلیغاتی خلاقانه برای کسب و کارها سعی بر این دارند که اعتماد مشتریان آن برند را جلب کنند و آنها را متقاعد به استفاده از محصولات و خدمات کسب و کار مورد نظر بنمایند.
به بیان دیگر آژانسهای ارتباطات خلاق سعی بر آن دارند تا با به کارگیری عنصر خلاقیت در زمینه تبلیغات، مخاطبان مدنظر هر کسب و کاری را به سمت آن جذب کنند.
آژانسهای ارتباطات خلاق خدمات گوناگونی را به صاحبان کسب و کار ارائه میدهند. بعضی از این آژانسها به صورت تخصصی در یک یا دو زمینه کار میکنند و بعضی دیگر به صورت تمام خدمات فعالیت میکنند.
به طور کلی خدماتی را که آژانسهای ارتباط خلاق به مشتریان خود ارائه میدهند میتوان به ۴ دسته کلی تقسیمبندی کرد:
تمامی خدماتی مانند مشاوره، برنامه ریزی، برندسازی سازمانی و شخصی، کارآفرینی، مدیریت ساختار و طراحی سازمان در زیر مجموعه خدمات استراتژی و مشاوره جای میگیرند.
آژانس ارتباطات خلاق با جمعآوری اطلاعات کامل در مورد هر کسب و کاری توانایی دادن مشاوره برای مفیدترین تبلیغات را، به صاحبان آن کسب کار دارد.
در آژانسهای خلاقیت تولید محتوا در انواع مختلف آن به صورت تخصصی انجام میگیرد که عبارتند از:
نگارش متن تخصصی برای تمامی شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر، تلگرام، لینکدین، نگارش مقالات تخصصی و عمومی برای سایتها، محصولنویسی، تبلیغنویسی، نگارش کتابهای الکترونیک و … جز خدمات محتوای متنی است که توسط آژانسهای خلاقیت ارائه میشود.
شامل خدماتی مانند طراحی پوستر، طراحی لوگو، طراحی پکیجهای بصری برند، طراحی ست اداری، طراحی قالب و پوستر اینستاگرام، اینفوگرافی، طراحی خدمات بصری و … است که این خدمات در این نوع آژانسها به صورت کاملاً خلاقانه و بدون کپی از هرگونه ایدههای قبلی انجام میگیرد.
عکاسی تخصصی محصولات، عکاسی صنعتی، ادیت عکس، ساخت تیزرهای تبلیغاتی و صنعتی، فیلمبرداری و تصویربرداری ازخدماتی هستند که توسط آژانسهای ارتباط خلاق انجام میگیرند.
از دیگر محتواهایی که توسط این آژانسها ارائه میشود پادکستها، کتابهای صوتی، پادکستهای اکولایزر، نریشن و… را میتوان نام برد که همگی زیر مجموعه محتواهای صوتی به شمار میروند.
طراحی انیمیشن، موشن گرافی، طراحی سه بعدی، طراحی لوگو موشن و … نیز توسط آژانسهای ارتباط خلاق انجام میشود.
علاوه بر موارد ذکر شده، آژانسهای خلاقیت به ارائه خدمات تبلیغاتی از جمله ارائه راهکارهای تبلیغاتی خلاقانه و ایجاد بستر مناسب برای تبلیغ برند نیز میپردازند.
از دیگر خدمات این مجموعهها میتوان به طراحی انواع وبسایتها و اپلیکیشنها نیز اشاره کرد.
اگر شما هم صاحب کسب و کاری هستید و به یکی از مراحل زیر برخورد کردهاید زمان آن رسیده که به یکی از آژانسهای ارتباطات خلاق مراجعه کنید تا گره از کارتان باز شود:
حتماً برای شما هم پیش آمده که با دیدن تبلیغات تکراری و خسته کننده از یک برند دلزده شده باشید و ترجیح دهید که اصلاً آن تبلیغ را نبینید یا نخوانید و یا اینکه اگر خودتان صاحب کسب و کاری هستید احساس میکنید شیوه تبلیغاتی که در پیش گرفتهاید دیگر کارساز نیست و نتیجهی مفید برای شما ندارد.
مهم ترین و اصلیترین فاکتوری که باعث ایجاد مزیت و برتری آژانسهای ارتباطات خلاق با آژانسهای تبلیغاتی معمولی و یا با شرکتهای فعال در حوزهی کسب و کارهای نوین شده است فاکتور خلاقیت است.
معمولاً کسب و کارهایی به آژانس ارتباطات خلاق مراجعه میکنند که قصد ایجاد تغییر و تحول اساسی در شیوهی تبلیغات و برند سازی خود دارند. بدیهی است که با به کارگیری خلاقیت و دور شدن مدلهای رایج تبلیغاتی که باعث خسته شدن و دلزدگی مخاطبین شده است میتوان توجه و اعتماد آنها را راحت تر جلب کرد و مخاطبان را تبدیل به مشتریان ثابت آن کسب کار نمود.
آژانسهای ارتباطات خلاق از تعداد زیادی هنرمندان، گرافیستها، نویسندگان، مدیران، مشاوران، کارآفرینان، تصویر برداران، مهندسان و طراحان سایت و … شکل گرفته است که هرکدام از این اعضا وظایف متفاوت ولی هم سو و هم هدف به سمت توسعهی کسب و کارها دارند.
این اعضا اکثراً جوان و پر از ایدههای نو و خلاق برای صاحبان کسب و کارها هستند.
برای نمونه وظایف چند عضو از اعضای آژانس ارتباطات خلاق را نام میبریم:
کلام آخر:
به طور کلی با توجه به گسترش شبکههای اجتماعی و تبلیغات آنلاین، اعضای یک تیم خلاق میتوانند با دادن ایدههای نو و به روز برای کسب و کارها، به پیشرفت آنها در زمینه جذب مخاطب و فروش بیشتر کمک کنند.